UX Design Kedin

Kedin helpt haar klanten om controle te houden over hun budget. Een onverwachte uitgave gespreid betalen? Of betalen zij liever voor het gebruik van een product dan voor het bezit? Kedin heeft de oplossing. Studio Novo heeft voor Kedin een intuïtieve klant- en gebruikersomgeving ontworpen die logisch in elkaar zit en gemakkelijk te gebruiken is.

Kedin maakt onderscheid tussen klanten en gebruikers. Respectievelijk zijn dit bedrijven die Kedin als service aanbieden op hun website of in hun winkel en mensen die gebruik maken van deze service. Voor beiden geldt dat ze kredieten moeten kunnen beheren maar er is een duidelijk onderscheid tussen een B2B en een B2C dashboard. We hebben voor beiden doelgroepen een fraaie responsive user interface ontworpen die kan worden doorvertaald naar een app.

Verder hebben we de complete checkout-flow ontworpen voor Kedin as-a-service op verschillende websites en een landingspage voor de retail. In het ontwerp moest rekening worden gehouden met een flink aantal richtlijnen, waaronder die van de AFM kredietwaarschuwing. Door hier creatief mee om te gaan en in grote lijnen Google’s Material Design aan te houden zijn we tot een strakke oplossing gekomen. Hiervan hebben we tevens het front-end development verzorgt.

Klantomgeving ontwerpen?

Neem contact op